Ana içeriğe atla

POLEMİCK - BAHANELER ŞARKI SÖZLERİ VE DETAYLI ANALİZİ

 POLEMİCK - BAHANELER ŞARKI SÖZLERİ


Yok canım daha neler

Bence boş bu bahaneler

Göz görürse dil

konuşmak ister filmin sonlarında 

Gelme sakın kollarıma

Gül dökemem yollarına

Bana göre ters kurallarına 

Vallahi uyamam ben

Hangimizin kalbi daha iyi 

Hangimiz aptal kim dâhi

Kelimenin hastası olduğumuzdan biliriz kim teneke kim sahi

Hazır değilsin pişmelisin 

Görmeli yaşamalı denemelisin

Her anıma şahit olabilecekken,

şuan yanımdaki sen değilsin

Yoksa vefa çekilir mi cefa

Kaç kez kaybettik sayısını bilmem

Yolda giderken nelerini gördük duvarlar atladık hemde kaç defa 

Hey sen bana bi baksana

Harbiden çok ayıp sana

Sen konuşurken seni dinlemedim vede buna hiç üzgün değilim

En basından anlatsana



Kıta Kıta Analiz

1. Kıta

"Yok canım daha neler
Bence boş bu bahaneler
Göz görürse dil konuşmak ister filmin sonlarında"

Bu kıtada, bahanelerin anlamsız olduğu ve dürüstlüğün önemi vurgulanıyor. Görmenin, konuşmayı tetikleyen bir dürtü olduğu ifade edilerek, içsel dürüstlük ile yüzleşme ihtiyacı dile getiriliyor. "Filmin sonları" metaforu, bir ilişkinin sonlarına doğru yaşanan yüzleşmeleri betimliyor.

2. Kıta

"Gelme sakın kollarıma
Gül dökemem yollarına
Bana göre ters kurallarına
Vallahi uyamam ben"

Bu bölüm, sınır koymayı ve karşı tarafın beklentilerine uyum sağlamama kararını ifade ediyor. "Gül dökemem yollarına" ifadesi, gösterişli jestlerden kaçınıldığını ve dürüst bir ilişki tercih edildiğini gösteriyor.

3. Kıta

"Hangimizin kalbi daha iyi
Hangimiz aptal kim dâhi
Kelimenin hastası olduğumuzdan biliriz kim teneke kim sahi"

Burada, insanların iç dünyalarına yönelik bir sorgulama var. "Teneke" ve "sahi" metaforları, yüzeysel ve samimi insanları ayırma çabasını gösteriyor. Ayrıca kelimelerin önemine dikkat çekiliyor.

4. Kıta

"Hazır değilsin pişmelisin
Görmeli yaşamalı denemelisin
Her anıma şahit olabilecekken, şuan yanımdaki sen değilsin"

Karşı tarafın olgunlaşmamış olduğu ifade ediliyor. "Hazır değilsin" ve "pişmelisin" ifadeleri, kişinin daha fazla tecrübe edinmesi gerektiğini ima ediyor.

5. Kıta

"Yoksa vefa çekilir mi cefa
Kaç kez kaybettik sayısını bilmem
Yolda giderken nelerini gördük duvarlar atladık hem de kaç defa"

Vefa ve cefanın ilişki dinamiklerindeki zorluğu işaret ettiği bu kıtada, yaşanan mücadeleler ve zorluklar vurgulanıyor. "Duvarlar atlamak" mecazı, aşılması gereken engelleri temsil ediyor.

6. Kıta

"Hey sen bana bi baksana
Harbiden çok ayıp sana
Sen konuşurken seni dinlemedim vede buna hiç üzgün değilim
En başından anlatsana"

Bu bölümde, iletişim eksikliği ele alınıyor. "Seni dinlemedim" ifadesi, bir ilişki içindeki ilgisizliği ve duygusal bağın kopukluğunu işaret ediyor.


Temalar ve Konular

  1. İlişki Dinamikleri: Güvensizlik, uyumsuzluk ve iletişim problemleri.
  2. Bireysel Gelişim: Olgunlaşma ve deneyimlerin önemi.
  3. Samimiyet ve Dürüstlük: Yüzeysellikten uzak, gerçek ilişkiler arayışı.
  4. Vefa ve Mücadele: Zorlu ilişkilerde gösterilen sadakat ve çaba.

Duygusal Yolculuk Haritası

  • Başlangıç: İlişkideki bahanelerin sorgulanması.
  • Gelişme: Karşı tarafa sınır koyma ve bireysel değerlerin savunulması.
  • Doruk Noktası: Karşı tarafın olgunlaşmamışlığına yönelik eleştiriler.
  • Çözüm: Duygusal kopuş ve iletişim eksikliğinin kabullenilmesi.

Dil ve Sözcük Seçimi Analizi

  • Samimi ve Direkt Üslup: Dinleyiciye doğrudan sesleniş ve empati kurmayı kolaylaştıran bir dil kullanılmış.
  • Mecazlar: "Teneke", "sahi", "duvarlar atlamak" gibi ifadeler zengin bir anlatım sunuyor.
  • Sorgulayıcı Ton: İlişki ve bireysel değerlerin sorgulandığı bir ifade biçimi var.

Bölümsel Yapı Analizi

  1. Giriş: Bahanelerin eleştirisi ve dürüstlük talebi.
  2. Ana Bölüm: Olgunlaşma, samimiyet ve mücadeleye dair mesajlar.
  3. Sonuç: İlişkide kopukluk ve iletişimsizlikle ilgili bir değerlendirme.

Anahtar Kelimeler ve Anlamları

  1. Bahane (TDK: Bir şeyi yapmamak veya yapmaktan kurtulmak için öne sürülen asılsız sebep): Şarkıda, gerçeklerin üstünü örtmek için kullanılan gerekçeler.
  2. Vefa (TDK: Sevgi ve dostluk bağlılığı): İlişkilerde sadakat ve samimiyet ihtiyacı.
  3. Cefa (TDK: Sıkıntı, eziyet): İlişkilerde katlanılan zorluklar.
  4. Teneke (TDK: Kalitesiz bir malzeme): Yüzeysel ve değersiz kişiliklere atıf.
  5. Sahi (TDK: Gerçek, doğru): Samimiyet ve dürüstlük ifadesi.

Dikkat Çeken Mısralar

  • "Göz görürse dil konuşmak ister filmin sonlarında"
  • "Hazır değilsin pişmelisin"
  • "Sen konuşurken seni dinlemedim vede buna hiç üzgün değilim"

Genel Mesaj ve Sonuç

"Bahaneler" şarkısı, ilişkilerdeki samimiyet, olgunlaşma ve mücadele konularına dikkat çekiyor. Şarkının ana mesajı, yüzeysel bahaneler yerine dürüstlük ve gerçek değerlerin önemine vurgu yaparak bireysel sınırların korunması gerektiğini anlatıyor. Şarkı, modern ilişki dinamiklerine eleştirel bir bakış sunarken, dinleyiciye kendi duygusal yolculuğunu sorgulama imkânı tanıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hasan Bayar - Deli Deli Oldum İlahi Sözleri Analizi

  Hasan Bayar - Deli Deli Oldum İlahi Sözleri Analizi Deli deli oldum Dağa taşa sordum Yar oturmuş Divanda Yana yana durdum Seni bana buldum Vermem artık Dünyada Bile bile kandım Aşkina daldım Âlem başka Sen başka Pare pare yandım Kalbime aldım Ondan geldim Ben aska Yallah maziye yallah Yola çıktık bismillah Gayesi Allah olan Yolda kalmaz iznillah Oy maşallah maşallah Yarenlere maşallah Aşk ehli ile hasbihal Nasip olur inşallah Ölüm den ne korkarsın Korkma ebedi varsın Öyle bir atesle yan Âlem bu deli sansin Aşkın deryası hoş tur Kostur ey gönül koştur Sakın aldanma ey can Haktan gayrısı bostur Saçlara hazan düştü Canlara bitap düştü Nerdesin ey sevgili Gönlüme ateş düştü Allah'm bu vuslatı Ne olur hicran etme Aşkın sarhoşlarını Ne olur nalan etme Kelime ve kelime öbeği analizi İlahide toplam 183 kelime ve 103 kelime öbeği bulunmaktadır. En çok kullanılan kelimeler "deli" (8), "sevda" (6), "yar" (5), "aşk" (5), "allah" (4), "du...

GEYLANİ İLAHİ SÖZLERİ - HASAN BAYAR

  Hasan Bayar - Geylani İlahi Sözleri Analizi hayran hayran gel kurban kurban gel bazem bazem gel canım canım gel hayran oldum sana kurban olam sana Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Sultanım gelsene Şu Gönlüme girsene Bir nazarcık etsene Ya Allah desene Ruhuma el versene  Alıp ta götürsene  Meyyi deryana daldım  Bir damla aşk versene  Nice hamdu sena Olsun o yaradana Salât selamlar olsun O Resulü Zişana Seni bize hem seyda Hem pir yaptı meydana  Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Şeyh Abdülkadir Geylani Bazım hu bazım gel Ya sultanu l evliya Hayran oldum sana gel Ya Seyyid el evliya Kurban olam sana gel  Ya Nuri nurani  Ya Bazu ya Geylani  Eya Kutbu RRabbani  Celb ediyor Ruhani Davasıdır beyani  Sünnet ile Kur'an-i Gel kurban gel gönlüme  Ya Bazu ya Geylani  Aşıkların deryası...

ROMANTİK ERHAN - CART CURT YIRT ONU KOCACIM ŞARKI SÖZLERİ

 ROMANTİK ERHAN Ft BAYAN ROMANTİK - CART CURT YIRT ONU KOCACIM ŞARKI SÖZLERİ Besndayi, muşambayi yirttilar Limon gibi kızım seni sıktılar Portakal gibi soydular Kağıt gibi yirtilar Cart curt Yırt onu, yırt, yırt Darilmam kocacım inan ki sana Kuma getir, ortağımı bana Yesin doysun, kana kana Yırt onu kocacım kağıt gibi ama Cart curt Yırt onu, yırt, yırt Benim kocam makas atar Kağıt gibi seni yırtar Yırtığın görmesin kardeşlarım Acil dikiş hemen atar Official Music Video: **Hikaye Kurgusu:** Bir çift, romantik bir ilişki içinde, birlikte yaşadıkları zorluklara ve dışarıdan gelen müdahalelere karşı direniyor. Bayan Romantik, kocasının desteğiyle, yaşadığı baskılara rağmen ayakta kalıyor ve kendi gücünü ortaya koyuyor. **Ana Tema:** Şarkının ana teması, bir ilişkideki dayanışma ve mücadele. İki partner, birlikte verdikleri destekle, dış etkenlerin baskısına karşı direniyorlar. **Hikaye Anlatımı:** Şarkı sözlerinde, çiftin yaşadığı zorluklar ve dışarıdan gelen müdahaleler anlatılıyor. B...